wonderland
Sacrifices
Monday 26 January 2015 04:37 | Written by your name 0 comments
Assalamualaikum
Salam Sejahtera
Buat semua

((Tkde kena mengena))

Walau dah 18
Sekolah tetap sekolah
Kolej Vokasional kan 
Tahun ketiga dan masih menjadi senior untuk kali kedua
Hahahah ok

Harini, pendaftaran pengambilan pertama pelajar tahun , 2015
Ramailah yang mem-busy-kan diri 
Bersama cikgu-cikgu
Bersama kawan-kawan
Termasuklah aku yang sibuk dengan pendaftaran bahagian koperasi

Tugas
Kena tulis resit 
Kena kira duit
Kena mengadap parents
Kena tengok riaksi parents 

"Sacrifices" 
Kau tahu kan first day kena bayar yuran, baju, cadar selimut asrama
Dan macam macamlah
Dan bayaran bukan sikit
Sumpah bukan sikit
Dekat sekolah, dah kena bayar PIBG 
Tiba kena iring pi koperasi
Kena bayar lagi almost semua kos 5++
Termasuk baju korporat, tudung, modul ikut kos etc
Lepastu daftar asrama
Weh duit makan bukan sikit weh
Ada sampai 7++ 

Dari situ
Aku terpaksa tengok riaksi parents
Ada yang biasa ((kaya atau masih mampu))
Ada yang rasa tak sedap ((kurang mampu))
Kena keluarkan duit, ringgit ringgit
Air muka berubah tu jangan cakaplah

Ada yang my friend kena
Air muka mak dia dah berubah
Dan terus pandang anak dia
Anak dia pun rasa serba salah
Terus cakap
"Entah mak, mak ada duit tak?"

Ko tahu tak rasa nak menangis tu camne
Peh
Danggggggg
Deep nak mampos
Tahap apa pun tak tahu dah

Sepanjang buat kerja tu
Memang terfikir
Kalau aku tak belajar betul betul
Kalau aku tak lepas diploma
Kalau aku tak berjaya
Apa jadi dengan usaha mak aku selama ni?
Sia sia weh sia sia ((bukan penyanyi chandelier tu))

So kita kena ubah perspektif kita yang suka belajar main main ni
Untuk belajar betul betul
Bukan setakat masa depan kau
Tapi untuk banggakan dia orang yang dah usaha
Dan dah dibalas dengan usaha anak anak dia
Make me realise too
Yang aku patut belajar betul betul
Kena fikir apa yang kena buat masa depan
Sekian......

FANTASY
Hi! Im Natasha Izzaty && 18 years old kiddo && welcome to my fantasy. Thank you!
NAVI //
about entry links cbox Follow